Zasady składania skarg określone zostały w § 7 Uchwały Rady Miasta Konina nr 403 z dnia 30.09.2020 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
W przypadku niewykonania lub niewłaściwego wykonania usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, skargę (reklamację) należy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 5 dni po zaistnieniu nieprawidłowości.
Skargę można wnieść w jednej z poniższych form:
Skarga powinna zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi i jej adresu do korespondencji oraz określenie przypadków i terminu niewłaściwego świadczenia usługi.
Skarga wniesiona pisemnie lub ustnie do protokołu powinna być podpisana przez wnoszącego, a protokół przez pracownika, który go sporządził.
Jeżeli nie wskazano adresu wnoszącego i rozpatrujący reklamację nie ma możliwości ustalenia adresu reklamującego na podstawie posiadanych danych, skargę pozostawia się bez rozpoznania.