Mapa zasobów dla NGO

Mapa zasobów jest aktualnym źródłem informacji dotyczących komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego oraz zespołów doradczych współpracujących i reprezentujących sektor pozarządowy w Koninie.

Wydział Kultury, Sportu i Spraw Społecznych, ul. Wojska Polskiego 2, 62-500 Konin

kontakt Martyna Dłużewska-Przyszło

tel. 63 2401 365
e-mail: martyna.przyszlo@konin.um.gov.pl
numer pokoju 314
dostępność: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu organizacji imprez kulturalnych dla mieszkańców miasta Konina, wsparcie finansowe przedsięwzięć kulturalnych

kontakt: Mirosław Jeżyk
tel. 63 2401 341
e-mail: miroslaw.jezyk@konin.um.gov.pl  
numer pokoju 302
dostępność: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu:
  1. a) Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu organizacji imprez kulturalnych dla mieszkańców miasta Konina, wsparcie finansowe przedsięwzięć kulturalnych
  2. b) Szkolenie uzdolnionych sportowo w wybranych dyscyplinach sportu - kontrola merytoryczna w ramach realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych.
  3. c) Turystyka i krajoznawstwo - kontrola merytoryczna w ramach realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych.
  • Wsparcie organizacji w zakresie promocji i finansowania przedsięwzięć i imprez sportowych, rekreacyjnych, turystycznych.

kontakt: Małgorzata Okupniarek
tel. 63 2401 341
e-mail: malgorzata.okupniarek@konin.um.gov.pl
numer pokoju 302
dostępność: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu szkolenia uzdolnionych sportowo w wybranych dyscyplinach sportu
  • Kontrola merytoryczna w ramach realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych. 
  • Wsparcie organizacji w zakresie promocji i finansowania przedsięwzięć i imprez sportowych, rekreacyjnych, turystycznych.
  • Kontrola finansowa prawidłowości wykorzystania dotacji

kontakt: Andrzej Łącki
tel. 63 2401  164
e-mail: andrzej.lacki@konin.um.gov.pl
numer pokoju 310
dostępność: poniedziałek - piątek 7:30-15:30

  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu:
  1. a) Organizacji imprez sportowo- rekreacyjnych - kontrola merytoryczna w ramach realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych.
  2. b) Ratownictwa i ochrony ludności - kontrola merytoryczna w ramach realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych.
  • Dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków może być udzielona przez organ stanowiący gminy, powiatu lub samorządu województwa, na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale.
  • Wsparcie organizacji w zakresie promocji i finansowania przedsięwzięć i imprez rekreacyjnych i turystycznych.

kontakt: Jacek Czajka
tel. 63 2401 366
e-mail: jacek.czajka@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 318
dostępność: poniedziałek-piątek 7:30-15:30

  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze ochrony i promocji zdrowia, pomocy społecznej, profilaktyki i przemocy
  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym: profilaktyka uzależnień i narkomania
  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, w tym pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób
  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej

kontakt: Elżbieta Woźniak
tel. 63 2401 214
e-mail: elzbieta.wozniak@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 316
dostępność poniedziałek-piątek 7:30-15:30

  • Kontrola realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych
  • Kontrola finansowa prawidłowości wykorzystania dotacji

kontakt: Paweł Pyrzyński
tel. 63 2401 372
e-mail pawel.pyrzynski@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 309
dostępność: poniedziałek-piątek 7:30-15:30

  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych z zakresu nieodpłatnej pomoc prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
Wydział Spraw Obywatelskich, Pl. Wolności 4-6, 62-500 Konin

kontakt:  Barbara Strzykalska
tel. 63 2401 259
e-mail: barbara.strzykalska@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 6
dostępność poniedziałek-czwartek 8:00-12:00

  • Rejestracja stowarzyszeń zwykłych, uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych
  • Prowadzenie ewidencji: uczniowskich klubów sportowych, klubów sportowych, stowarzyszeń rejestrowych stowarzyszeń zwykłych i fundacji
  • Opiniowanie statutów
  • Korespondencja z Krajowym Rejestrem Sądowym
  • Nadzór nad stowarzyszeniami pod względem prawnym oraz zgodności z podstawowymi postanowieniami statutu
Centrum Organizacji Pozarządowych, ul. 3 Maja 1-3, 62-500 Konin oraz Biuro ul. Sztarka 1 pokój nr 6

kontakt: Bartosz Jędrzejczak
tel. 63 2401 284
e-mail: bartosz.jedrzejczak@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 1
dostępność: poniedziałek- piątek 7:30-15:30

  • Kierownik centrum, Pełnomocnik Prezydenta ds. Osób Niepełnosprawnych i Organizacji Pozarządowych

kontakt: Anna Majchrzak
tel. 63 2401 284
e-mail: anna.majchrzak@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 1
dostępność: poniedziałek- piątek 7:30-15:30

  • Zadania zlecone, umowy oraz obsługa eNGO – portalu dla zlecania zadań publicznych, obsługa komisji konkursowych
  • Program Współpracy Samorządu Miasta Konina z NGO konsultacje, opracowanie i sprawozdawczść
  • Obsługa zadań zleconych WTZ oraz ŚDS. Konkursy, sprawozdawczość i obsługa finansowa.

kontakt: Wołodymir Kuszko
tel. 63 2401 284
e-mail: wolodymir.kuszko@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 1
dostępność: poniedziałek- piątek 7:30-13:30

  • Tłumaczenia spotkań, podstawowych dokumentów dla uciekinierów wojennych z Ukrainy
  • Pomoc dla osób z niepełnosprawnościami z Ukrainy

kontakt: Maria Cybulska
tel. 63 2401 284
e-mail: maria.cybulska@konin.um.gov.pl, boleslaw.pecyna@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 1

oraz kontakt: Bolesław Pecyna
tel. 63 2041 028
-mail: boleslaw.pecyna@konin.um.gov.pl
Uwaga! Biuro tymczasowe ul. Sztarka 1- parter, numer pokoju: 6
dostępność: poniedziałek- piątek 7:30-15:30

  • Koordynacja Konińskiego Budżetu Obywatelskiego. Przyjmowanie i rejestracja wniosków, analiza wykonalności, obsługa Zespołu Koordynująco - Monitorującego KBO. Obsługa głosowania KBO
  • Inicjatywa lokalna

kontakt: Marek Kowalczykiewicz
tel. 63 2401 028
e-mail: marek.kowalczykiewicz@konin.um.gov.pl

Uwaga! Biuro tymczasowe ul . Sztarka 1 - parter, numer pokoju: 6
dostępność: poniedziałek- piątek 7:30-15:30

  • Kontrola realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych oraz prawidłowość wykorzystania środków finansowych przekazanych w formie dotacji
  • Zlecanie zadań – tzw. „Małe Granty” w tym ze środków PFRON
  • Platforma eNGO

Wydział zajmuje się:

  • Obsługa Konińskiego Budżetu Obywatelskiego
  • Program współpracy Samorządu Miasta Konina z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • Monitorowanie i doskonalenie współpracy Miasta Konina z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
  • Koordynowanie współpracy komórek i jednostek organizacyjnych Miasta z organizacjami pozarządowymi
  • Dofinansowanie działalności Warsztatów Terapii Zajęciowej w Koninie oraz ŚDS
  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych
  • Prowadzenie Centrum Organizacji Pozarządowych
  • Kontrola realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych oraz prawidłowość wykorzystania środków finansowych przekazanych w formie dotacji
  • Obsługa funduszu wkładów własnych dla konińskich organizacji pozarządowych
  • Obsługa i koordynacja działania eNGO, Internetowego portalu do zlecania zadań dla III sektora

Wydział współpracuje i jest siedzibą Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, Konińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego oraz Konińskiej Rady Seniorów.

Wydział jest siedzibą koordynatora ds. Ukraińców w Koninie

Biuro Prezydenta, Pl. Wolności 1, 62-500 Konin

kontakt: Agnieszka Muszyńska
tel. 63 2401 266
e-mail: agnieszka.muszynska@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 117
dostępność: poniedziałek-piątek 7:30-15:30

  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie wymiany zagranicznej
Wydział Gospodarki Komunalnej, ul. Wojska Polskiego 2, 62-500 Konin

kontakt: Karolina Żabińska
tel. 63 2401 374
e-mail: karolina.zabinska@konin.um.gov.pl
numer pokoju: 206
dostępność: poniedziałek-piątek 7:30-15:30

  • Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem organizacjom pozarządowym realizacji zadań z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego
  • Kontrola realizacji, efektywności i rzetelności wykonania zadań zleconych oraz prawidłowość wykorzystania środków finansowych przekazanych w formie dotacji
Konińska Rada Działalności Pożytku Publicznego, ul. 3 Maja 1-3, 62-500 Konin

Skład Konińskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego:

  • Przedstawiciele Rady Miasta Konina: Barbara Musiał, Jakub Eltman
  • Przedstawiciele Prezydenta Miasta Konina: Tomasz Sękowski, Bartosz Jędrzejczak
  • Przedstawiciele Organizacji Pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie: Marika Kalczyńska (Przewodnicząca), Janina Maria Rudnicka - Lewandowska (Sekretarz), Adam Gościniak (Wiceprzewodniczący), Michał Kotlarski.

Adres e-mail do KRDPP: rada.pozytku.publicznego@gmail.com

Posiedzenia KRDPP w każdy pierwszy czwartek miesiąca w siedzibie COP’u (Konin, ul. 3 Maja 1-3) o godz. 16:00 (nie dotyczy miesięcy wakacyjnych) - zapraszamy zainteresowanych.

Sprawy do poruszenia przez radę zgłaszamy z uzasadnieniem problemu do 7 dni przed posiedzeniem. Kwestie zgłoszone w późniejszym terminie mogą być włączone w porządek posiedzenia w kolejnym terminie.