Konin. Tu płynie energia > Wnioski zatwierdzone do głosowania (2021) > 7. „GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD NA ZATORZU”

7. „GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD NA ZATORZU”

TRASY DLA ROWERZYSTÓW (SINGLETRACK), TRASY DLA BIEGACZY, TRASY DLA SPACEROWICZÓW. NOWE MIEJSCE SPOTKAŃ. BUDOWA KILKU KILOMETRÓW PROFESJONALNYCH TRAS JAKICH NIE MA W CAŁYM REGIONIE. RUSZMY HAŁDY!!!

Imię i nazwisko Wnioskodawcy – Maciej Nowak

Skrócony opis – Od lata grono mieszkańców próbuje tchnąć życie w ten piękny, zielony, pokopalniany zakątek. Rowerzyści własnymi siłami tworzą trasy rowerowe, biegacze – spacerowicze dbając aby ścieżki całkowicie nie zarosły. Niestety jest to kropla w morzu potrzeb. Tym projektem jesteśmy w stanie całkowicie zmienić „Hałdową” rzeczywistość. Możemy w końcu raz a porządnie zmienić oblicze naszych hałd. Zyskać nowe miejsca do spotkań i uprawiania sportu. Udostępnić możliwość uprawiania nowych dyscyplin sportowych do tej pory niemożliwych do realizacji w naszym mieście. Zbudujemy trasy dla rowerów górskich (singletrack), trasy dla biegaczy czy do spacerów typu nordic – walking. Pojawimy się jako nowe punkty na centralnej mapie Polski i przyciągniemy użytkowników, którzy do tej pory musieli szukać tego typu atrakcji na górskich szlakach.

I najważniejsze – zrobimy coś ważnego dla naszego miasta. Nie zmarnujmy szansy, Hałdy Park to sposób na aktywny czas z rodziną. GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD.

Pełen opis – GŁOSUJ NA NOWE ŻYCIE HAŁD. Konińskie Hałdy powstały w wyniku prac wydobywczych. Pierwotnie wraz z zlokalizowanym obok jeziorkiem miały pełnić funkcje stadionu i zaplecza sportowego, jednak w wyniku zmian decyzji nigdy nie zostało to w pełni zrealizowane, a stadion powstał na wyspie. Teraz dzięki środkom z KBO możemy to zmienić i odtworzyć sportowy i aktywny klimat tego miejsca. W ramach środków zostanie wykonane kilka kilometrów tras rowerowych singletrack oraz spacerowo/biegowych. Całe założenie będzie ogólnodostępne i darmowe. Sigletracki – są to trasy rowerowe przeznaczone dla rowerów „górskich”, które wykorzystują maksymalnie dostępne naturalne warunki terenowe, jedocześnie minimalnie ingerując w środowisko naturalne (minimalizacja wycinki, optymalna szerokość trasy – nie przewymiarowane, naturalne materiały – brak asfaltu/betonu). Dzięki temu trasy są naturalnie wkomponowane w las/zbocze i jadąc po nich mamy bezpośredni kontakt z naturą. Singletracki są przeznaczone do bardzo dynamicznej jazdy, a pomimo to są bezpieczne. Rowerzysta w zależności od swoich umiejętności może wybrać poziom trudności trasy. Każdy wybierze coś dla siebie, zarówno początkujący jak i doświadczony kolarz. Wraz z singletrackiem wybudowane będą również ścieżki do biegów i spacerów. Tym samym dzięki ww. wnioskowi, wybudujemy kilka kilometrów nowych tras o naturalnej nawierzchni do biegania, których obecnie w mieście brakuje. Jest to istotne ze względu na brak ww. odcinków na konińskiej mapie. Takie terenowe trasy z przewyższeniami idealnie pasują jako element uzupełniający do codziennych treningów na płaskich odcinkach. Jednocześnie nawierzchnia mineralna lepiej amortyzuje bieg, dzięki temu nie obciążamy tak kolan i stawów. Poza biegaczami i rowerzystami z ww. tras mogą korzystać także pasjonaci nordic – walking i spacerowicze. Dzięki zagospodarowaniu niedostępnych teraz dla większości mieszkańców obszarów hałd, pojawią się także dodatkowe miejsca widokowe, a sama okolica poprawi poziom bezpieczeństwa przez pryzmat zwiększonej możliwości kontroli. Skończy się wysypywanie śmieci do lasu lub akty wandalizmu. Z punktu technicznego powstanie kilka kilometrów ścieżek/tras o szerokości niezbędnej dla poruszającego się roweru, ale również kilka odcinków szerszych dla dojazdu pojazdów techniczno/serwisowych oraz służb ratunkowych. Materiałem do wykonania ścieżek jest naturalny kamień, tłuczeń, kruszywo, ziemia oraz elementy drewniane. Przy wykonywaniu prac wszelkie wycinki ograniczone są do niezbędnego minimum , gdyż w założeniu bliskość natury ma być atutem nie tylko przy spacerach, ale także jako atrakcja przy jeździe. Trasy jakie powstaną mają zróżnicowany poziom zaawansowania. Od zielonych (dla początkujących) poprzez niebieskie, aż do czarnych (dla zaawansowanych kolarzy). Ponadto powstaną miejsca zbiórek, start/meta oraz miejsc do odpoczynku i integracji. Całość założenia obejmuje większa część obszaru hałd, przy okazji wpisując się w aktualne trendy zielonych miast/ekomiast. Nie zmarnujmy szansy.  Głosuj na NOWE ŻYCIE HAŁD.

Szacowany koszt – 999.000,00 zł

Wydział opiniujący – Wydział Rozwoju i Inwestycji