Konin. Tu płynie energia > Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym

Zarezerwuj wizytę w urzędzie skarbowym

We wszystkich urzędach skarbowych posługujemy się jednakowymi standardami obsługi klienta. Każda wizyta w urzędzie musi być poprzedzona rezerwacją. A co to jest wizyta?  To każdy bezpośredni kontakt  klienta z pracownikiem w urzędzie skarbowym, który wymaga zaangażowania i czasu pracownika realizującego dana sprawę. Zarezerwowanie wizyty jest proste. Wystarczy zadzwonić do urzędu skarbowego  lub  umówić wizytę internetowo na stronie wizyta.podatki.gov.pl.
Jeśli klient przyjdzie do urzędu bez umówienia wizyty, wtedy umówimy go  na miejscu, ale na pierwszy wolny termin. Pierwszeństwo mają osoby z zarezerwowanymi wizytami. Dlatego bardzo gorąco zachęcam do  umawiania się samodzielnie. Wizytę można zaplanować na 21 dni przed. Osoba może sama  wybrać dzień i godzinę wizyty, mając  do wyboru czytelny terminarz, samą czynność umówienia wizyty może zrobić przez 7 dni w tygodniu o każdej porze. 

Usługa pomoże przygotować się do wizyty, podpowie jakie  są potrzebne dokumenty, opłaty.  Pozwoli to na załatwienie wielu spraw  już podczas pierwszej wizyty. W ten sposób ograniczymy możliwe kolejki, które mogą powstać  w związku ze zbliżającym się czasem rozliczeń podatkowych,.

Elektroniczny urząd skarbowy

Co to jest e-US
e-Urząd Skarbowy to nowoczesny sposób komunikacji pomiędzy klientem, a urzędem. Jeśli masz urządzenie podłączone do internetu to  urząd działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dlatego  szybko i wygodnie można załatwić sprawy podatkowe -  bez osobistej wizyty w urzędzie skarbowym, czy na poczcie.

Taki sposób załatwiania spraw jest ciągle ulepszany, korzysta z niego coraz więcej osób i coraz większa liczba spraw jest załatwiana. Program  do elektronicznych usług jest prosty i intuicyjny. Cały czas ulepszany i dostosowywany do potrzeb klientów.

Co można załatwić  w eUS
Dostępnych jest już 20 konkretnych usług. Serwis jest  też przyjazny dla obcokrajowców – dostęp jest w wersji angielskiej oraz ukraińskiej.

Obecnie dostępne są usługi:
- Twój e-PIT – czyli możliwość złożenia zeznania podatkowego
- Możliwość elektronicznego wysyłania pism do organów podatkowych
- Pobieranie zaświadczeń, np. o dochodach, o niezaleganiu w podatkach
- Sprawdzenie informacji na temat zwrotów PIT i VAT
- Sprawdzenie i możliwość aktualizacji danych podatnika
- Aplikacja e-mikrofirma dla przedsiębiorców – teraz też zintegrowana z Krajowym Systemem e-Faktur
- Sprawdzenie nałożonych na klienta mandatów karnych + możliwość ich opłacenia

Usługa eZaświadczenie
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się usługa e-zaświadczeń – jeśli  korzystamy z tej usługi wtedy  bezpłatnie, bez uiszczania opłaty skarbowej,  automatycznie, nawet w ciągu kilku sekund możemy otrzymać zaświadczenie.

Od wprowadzenia tej usługi do eUS   nasz urząd  ,,wydał’ 200 eZaświadczeń, najwięcej bo 190 o dochodach. Jeśli  sprawa wymaga wyjaśnienia wtedy kierujemy elektroniczny wniosek na obsługę manualną. Chodzi np. o sytuacje gdy złożono wniosek o wydanie zaświadczenia o dochodach, a nie złożono zeznania podatkowego. Takich spraw tez mieliśmy już kilkadziesiąt.

Doręczenia elektroniczne eUS
Jeśli wyrazimy zgodę na komunikacje w systemie eUS, wtedy  wymiana korespondencji z urzędem skarbowym będzie odbywać się w formie elektronicznej. Jeśli jakaś korespondencja będzie do odebrania w e-urzędzie wtedy klient otrzyma zawiadomienie  SMS-em lub mailem (również jednocześnie na te 2 kanały), tak jak zaznaczył w swoim wniosku o zgodzie na  komunikacje elektroniczną. 

e-Rezerwacja
Jeśli konieczna jest wizyta w urzędzie skarbowym można się na  nią umówić rezerwując  swoją wizytę na wybrany dzień i godzinę Można to zrobić dzwoniąc do urzędu pod numer 632456877 i wybierając wew. 1, można przyjść i umówić się w samym urzędzie na Sali obsługi, ale najlepiej jest zarezerwować wizytę  poprzez stronę  wizyta.podatki.gov.pl wybierając województwo i urząd który chcemy odwiedzić i sprawę którą chcemy załatwić. Każda osoba, która podała adres e-mail, otrzyma link do anonimowej ankiety. W ten sposób chcemy poznać opinie i wskazówki, co powinniśmy poprawić w pracy urzędu, tak, aby klienci czuli się jak najbardziej komfortowo, abyśmy mogli określić ogólne zadowolenie z wizyty, czy poziom  wysiłku, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.

(Urząd Skarbowy w Koninie)

Wróć