Konin. Tu płynie energia > US badanie - Kondycja gospodarstw domowych

US badanie - Kondycja gospodarstw domowych

Badanie kondycji gospodarstw domowych dostarcza informacji o postawach (zachowaniach) respondentów jako konsumentów. Przedmiotem badania są subiektywne opinie osób na temat zmian ogólnej sytuacji gospodarczej w kraju i sytuacji finansowej gospodarstw domowych, zdolności osób do oszczędzania oraz zamierzeń odnośnie zakupu dóbr trwałego użytku.

Więcej informacji o badaniu na stronie https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/kategoria/1/badanie/29

Termin realizacji badania:

cały rok - w pierwszej połowie każdego miesiąca

Metoda realizacji badania:

  • wywiad telefoniczny realizowany przez ankietera statystycznego
  • wywiad bezpośredni realizowany przez ankietera statystycznego

Zakres zbieranych informacji:

Pytania dotyczą:

  • składu osobowego gospodarstwa domowego;
  • ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju;
  • sytuacji finansowej gospodarstwa domowego;
  • zdolności ludności do oszczędzania;
  • zamierzeń odnośnie zakupów dóbr trwałego użytku.

Co się dzieje z odpowiedziami respondenta?

Do danych jednostkowych uzyskanych od respondenta mają dostęp jedynie pracownicy statystyki publicznej, wyłącznie w celu dokonania zestawień, opracowań i analiz.

Gdzie sprawdzić tożsamość ankietera?

Dlaczego warto wziąć udział w tym badaniu ankietowym?

Badanie Kondycji gospodarstw domowych jest jedynym badaniem społecznym, w którym etapy zbierania danych i prezentowania wyników dzieli zaledwie kilka dni. To dlatego badanie kondycji gospodarstw domowych nazywane jest swoistym „barometrem” obrazującym bieżące nastroje społeczne oraz plany dotyczące wydatków gospodarstw domowych. Dostarczanie informacji możliwe jest dzięki odpowiedziom respondentów. Każda osoba uczestnicząc w badaniu wyraża swoją opinię dotyczącą istotnych, bieżących zagadnień. Opinie respondentów służą do oceny sytuacji na rynku i nastrojów społecznych oraz do tworzenia krótkookresowych prognoz gospodarczych. Na podstawie tego badania oblicza się wskaźnik ufności konsumentów i jest on jednym z wskaźników opisujących koniunkturę gospodarczą.

Wróć