Konin. Tu płynie energia > Zameldowanie cudzoziemców. информация про прописку іноземців І дозвіл на постійне і тимчасове перебування на території Речьпосполитой Польши (pobyt stały i tymczasowy)

Zameldowanie cudzoziemców. информация про прописку іноземців І дозвіл на постійне і тимчасове перебування на території Речьпосполитой Польши (pobyt stały i tymczasowy)

Szanowni Państwo, w związku z pytaniami wyjaśniamy, że rejestracja pobytu w Wydziale Spraw Obywatelskich dotyczy kwestii pobytu czasowego na terenie gminy. Nie jest to rejestracja w punkcie recepcyjnym, gdzie można uzyskać pomoc w sprawie organizacji pobytu w Polsce, np. kwaterunku, opieki medycznej, uzyskania statusu uchodźcy itd. 

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały lub na pobyt czasowy:

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności

Wymagane dokumenty:

Paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państwa członkowskiego EFTA  i Szwajcarii także inny ważny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo;

Przy zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące:
dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państwa  członkowskiego EFTA  i Szwajcarii: "zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu" lub "dokument potwierdzający prawo stałego pobytu",

dla obywateli innych państw: karta pobytu, wiza, zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu st. uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,  udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany

  • Przy zameldowaniu na pobyt stały:
dla obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, obywateli państw członkowskiego EFTA  i Szwajcarii: "dokument potwierdzający prawo stałego pobytu";
dla obywateli innych państw: karta pobytu wydana w związku z zezwoleniem na osiedlenie się, zezwolenie na osiedlenie się, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu st. uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,  udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej lub zgody na pobyt tolerowany;
 
W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;
  • Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport
Dostępne dokumenty do pobrania
 
Opłaty:
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. ( Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej )
 
Czynności zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
 
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa do czynności meldunkowych. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Termin załatwienia sprawy Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego Tryb odwoławczy Nie przysługuje.
Uwagi
  • Zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności osoba zgłaszająca zameldowanie na pobyt stały z urzędu otrzymuje zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały;
  • Zgodnie z art. 32 ust 2 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności organ dokonujący zameldowania na pobyt czasowy wydaje zaświadczenie o zameldowaniu na wniosek osoby meldującej się. Zaświadczenie wydane na wniosek podlego opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
  • Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej,  państwa EFTA oraz Szwajcarii oraz członek rodziny w/w cudzoziemca jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
  • Cudzoziemcy z innych państw są zobowiązani zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 4 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
  • Zwalnia się z obowiązku zameldowania cudzoziemca, którego pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 14 dni.
  • Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
Miejsce składania wniosku:
Wydział Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Koninie, 62-500 Konin, plac Wolności 6
 
информация про прописку іноземців І дозвіл на постійне і тимчасове перебування на території Речьпосполитой Польши (pobyt stały i tymczasowy)
ДОЗВІЛ НА ПОСТІЙНЕ АБО ТИМЧАСОВЕ ПЕРЕБУВАННЯ І РЕЄСТРАЦІЯ СТАТУСА БІЖЕНЦЯ ЦЕ ДВІ ОКРЕМІ СПРАВИ !!!
реєстрація перебування в Wydziale Spraw Obywatelskich стосується справи легалізації перебування на терені нашої гміни. Не є реєстрацією в рецепціі нашого уряду де можна отримати поміч і інформацію що до розлаштововиння по помешканням, медичної помощі і реєстрації статуса біженця
Правила реєстрації іноземця на постійне або тимчасове перебування
потрібні документи
Паспорт, або карта побиту, а в ситуаціі громадян Євросоюзу чи громадян союзу держав членив EFTA і Швайцаріі шнший документ підтверджуючий громадянство і особистість
для реєстрації побиту який триває більше трьох місяців
для громадян Євросоюзу чи громадян союзу держав членив EFTA і Швайцаріі потрібна довідка про реєстрацію побиту або документ підтверджуючий постійний побит.
для громадян інших держав вимагаеться карта побиту , віза, дозвіл на тимчасове перебування, дозвіл на оседленя, дозвіл на перебування резідента Євросоюзу, або признання статуса біженця в Речьпосполитой Польши, виданий в Речьпосполитой Польши статус охорони, або побит толерантний
При реєстраціі на постійний побит
для громадян Євросоюзу чи громадян союзу держав членив EFTA і Швайцаріі довідка про постійний побит.
для громадян інших держав вимагаеться карта побиту видна у звязку на дозвіл на постійний побит, дозвіл на оседленя,або признання статуса біженця в Речьпосполитой Польши, виданий в Речьпосполитой Польши статус охорони, або побит толерантний
У віпадку складання документів особою з уповноваження додатково
писменне уповноваження до мелдунку
внутришний або закордоннтй паспорт уповажненой особи

Wróć