Pakiet Inspiracji to publikacja, która jest jednym z rezultatów projektu o nazwie „Szkoła Naszych Marzeń -Jak nie być samotnym w szkole?”.

Ma odpowiedzieć na pytanie: jak pomóc dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom i rodzicom we wprowadzaniu trwałej zmiany sposobów nauczania i metod pracy ukierunkowanych na poprawę relacji w szkole w warunkach edukacji stacjonarnej, zdalnej i hybrydowej za pomocą metody Design Thinking?

Zawiera scenariusze działań edukacyjno-wychowawczych skupiające się na relacjach, które mają:

  • Ułatwić poznawanie wzajemnych potrzeb, budowanie relacji, poprawianie relacji między wszystkimi członkami społeczności szkolnej
  • Zmniejszyć poczucie osamotnienia, brak poczucia bezpieczeństwa i stresu odczuwanego w procesie nauczania.

Scenariusze działań edukacyjno-wychowawczych były wypracowane na podstawie materiałów zgromadzonych i rozwiniętych podczas realizacji projektu:

  • Analizy SWOT edukacji zdalnej, która wskazała problemy wynikające z prowadzenia edukacji zdalnej, zwłaszcza w zakresie budowania i utrzymywania relacji.
  • Diagnozy poczucia bezpieczeństwa i samotności w konińskich szkołach, która wskazała poziom poczucia bezpieczeństwa i samotności przez uczniów, nauczycieli i rodziców oraz czynniki na nie wpływające.
  • Pracy zespołu metodą design thinking: określeniu wyzwań projektowych, przeprowadzenia badań jakościowych z grupą odbiorców w celu zrozumienia problemu, analizie zebranych informacji i odkrywania insight’u, generowania możliwych rozwiązań, projektowania i testowania prototypów rozwiązań.
  • Identyfikacji konkretnych praktycznych metod i sposobów pracy z uczniami podczas szkoleniowych spotkań zespołu z trenerami w określonych obszarach kompetencyjnych.

Planowanym długotrwałym efektem projektu nazwie „Szkoła Naszych Marzeń -Jak nie być samotnym w szkole?” jest wdrożenie nowych form i metod współpracy, programów pracy i projektów ułatwiających poznawanie potrzeb i budowania relacji w konińskich szkołach.

Projekt realizowany w ramach Programu Edukacja Komponent IV - Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszystkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego) II nabór, finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG na lata 2014-2021 oraz z budżetu państwa.