Konin. Tu płynie energia > Dobre informacje na trudny czas. Inwestycje drogowe

Dobre informacje na trudny czas. Inwestycje drogowe

Link do artykułu - Dobre informacje na trudny czas. Inwestycje drogowe

Rekordowe tempo przy pracach na Wyzwolenia-Paderewskiego, powrót ruchu na zachodniej nitce Trasy Bursztynowej w drugiej połowie stycznia – to część z dobrych informacji, którymi chcemy się z Państwem podzielić, mówiąc o działaniach Miasta w nowym roku. 

W drugiej połowie stycznia ma wrócić ruch na zachodniej nitce Trasy Bursztynowej – zapowiada wykonawca prac. Na 13 stycznia zaplanowano odbiór techniczny, jakiś czas po nim po utrudnieniach nie powinno być śladu. Warto przypomnieć, że  przeprawa została wyłączona z ruchu w związku z wymianą wadliwych kabli sprężających. Były to prace związane z bezpieczeństwem ruchu na tym obiekcie, a więc konieczne do wykonania. W wyniku trudnych negocjacji prowadzonych przez prezydenta Konina wykonawcy: firma PORR S.A. oraz Freyssinet sp. z o.o., wzięli na siebie koszty związane z wymianą. Co więcej, wymienili zaplanowanych 5 kabli i dołożyli jeszcze 2, by zapewnić prawidłową funkcjonalność estakad. To spowodowało, że  prace na przeprawie nieco się wydłużyły.

- Nie we wrześniu, jak zakłada umowa, ale znacznie wcześniej, bo na przełomie maja i czerwca zakończą się prace przy budowie połączenia ul. I Paderewskiego z Wyzwolenia – informuje prezydent Piotr Korytkowski. To najdroższa od czasów II przeprawy, czyli od 14 lat inwestycja drogowa w mieście. Jej koszt to około 72 milionów złotych. Na to przedsięwzięcie zdobyliśmy wsparcie w rekordowej wysokości 30 milionów z Funduszu Dróg Samorządowych 2020. Inwestycja jest związana z modernizacją linii kolejowej E-20 i łączy V Osiedle z Zatorzem. Częściowo została oddana do użytku kierowców w listopadzie. Wykonawca – konsorcjum Polimex-Mostostal S.A. i Polimex Infrastruktura sp. z o.o. planuje zakończyć prace kilka miesięcy przed ostatecznym terminem, czyli w maju lub czerwcu.

W przypadku ulicy Kleczewskiej musimy uzbroić się w cierpliwość. Z powodu problemów głównego wykonawcy, który przechodzi  restrukturyzację oraz pandemii koronawirusa prace przedłużają się. Dojazd w kierunku Kazimierza Biskupiego jedną nitką nowej drogi co prawda jest zapewniony, ale inwestycja jeszcze trwa. O postępach prac będziemy informować.

Bardzo ważnym przedsięwzięciem jest przebudowa mostu leżącego w ciągu ulicy Bernardynka. Położony na granicy naszego miasta z gminą Ślesin obiekt stanowi najkrótszą drogę dojazdową do Konina dla mieszkańców sąsiadujących gmin. Prace mają potrwać do października. Ich koszt wynosi około 6 milionów złotych, a dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych to 3,7 miliona. Wykonawca przejmie plac budowy w przyszłym tygodniu.

Zarząd Dróg Miejskich będzie realizował jeszcze dwie ważne inwestycje: budowę ronda na drodze wojewódzkiej nr 264 w Koninie i drogi pieszo-rowerowej łączącej ul. Jana Pawła II od mostu na Kanale Ślesińskim do ul. Staromorzysławskiej. Pierwsza inwestycja jest kontynuacją budowy drogi-łącznika od ul. Przemysłowej do Kleczewskiej. Jej zakończenie planowane jest na październik-listopad tego roku. Drugie przedsięwzięcie natomiast jest zadaniem wybranym przez mieszkańców w ramach Konińskiego Budżetu Obywatelskiego. Ze ścieżki koninianie będą mogli skorzystać w czerwcu tego roku.

Wróć