Konin. Tu płynie energia > Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”

Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”

Link do artykułu - Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”

W czwartek, 17 grudnia prezydent Konina Piotr Korytkowski, wraz ze swoim zastępcą Pawłem Adamowem, wręczyli nagrody dla niezwykle kreatywnych uczniów z konińskich szkół średnich. Siedem zespołów rywalizowało w konkursie „Młody przedsiębiorca - pomysł na biznes”.

Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi. W trakcie pracy mogli skorzystać ze wsparcia mentora, który zapoznawał ich z metodami tworzenia kreatywnych rozwiązań. Młodzież zaprezentowała swoje pomysły przed komisją konkursową w formie filmowej.

Zwyciężył zespół „ReUp” w składzie Anna Gąsiorowska i Wiktor Kurdek z Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych i. S. Staszica, który zaprezentował innowacyjną metodę przetwarzania plastikowych butelek pet na surowiec do drukarek 3D. Drugie miejsce przypadło uczniom Zespołu Szkół Technicznych im. Marii Składowskiej-Curie: Patryk Balcerzak, Łukasz Krych, Dawid Niciński, których pomysł „FUMOSS” zakładał budowę instalacji do oczyszczania powietrza w przestrzeni miejskiej wykorzystujące naturalnie rosnący mech. Natomiast trzecie miejsce zajęli uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. S. Batorego: Anna Gołza, Adam Wojtkiewicz, Wiktor Walczak z projektem Star Carbo. Ich firma zajmie się produkcją włókna węglowego na potrzeby produkcji kadłubów jachtów.

Ponadto w rywalizacji udział wzięli uczniowie ze szkół:

  • II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Michał Urban, Jakub Borowiecki, Jerzy Czarnecki),
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Oliwier Plamowski,
  • Bartosz Dębczyński, Anna Bereszyńska),
  • Zespół Szkół im. Kopernik (Martyna Antecka, Daria Ciurysek, Martyna Biedziak),
  • Zespół Szkół im. Kopernik (Mateusz Olejnik, Filip Wesołowski).

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych pomysłów na biznes. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu swoich projektów. Tematyka większości nawiązywała do branży OZE. Dodatkowo, ich projekty opracowane zostały w bardzo krótkim czasie w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuje, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia.

Wróć