Konin. Tu płynie energia > Informacja o załatwianiu spraw w Wydziale Spraw Obywatelskich oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

Informacja o załatwianiu spraw w Wydziale Spraw Obywatelskich oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego

Wydział Spraw Obywatelskich

Ze względu na panującą pandemię COVID-19 interesanci w Wydziale Spraw Obywatelskich załatwiani będą wyłącznie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym:

Informujemy o możliwości załatwienia również spraw za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP). Bez wcześniejszego umówienia wizyty w Wydziale przyjmowane są zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego.

Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego w Koninie, ze względu na epidemię koronawirusa SARS-CoV-2, działa w ograniczonym zakresie obsługi interesanta.

Jednak wiele spraw można załatwić za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP) lub listownie, bez konieczności wizyty osobistej w urzędzie.

Bez wcześniejszego umówienia wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego rejestrowane są tylko zgony, ponieważ przepisy nie zezwalają na korespondencyjne ani elektroniczne załatwienie sprawy.

Na wizytę umawiane są sprawy dotyczące:

  1. Rejestracji urodzeń
  2. Uznania dziecka
  3. Transkrypcji zagranicznych aktów stanu cywilnego
  4. Złożenia wniosku o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
  5. Złożenia wniosku o zmianę imienia i nazwiska
  6. Zamówienia ślubu cywilnego
  7. Wydawania zaświadczeń do ślubu konkordatowego
  8. Wydawania zaświadczeń o stanie cywilnym lub zdolności prawnej
  9. Sprostowania lub uzupełnienia aktów stanu cywilnego

Bez konieczności wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej, można zgłosić urodzenie dziecka, złożyć wniosek o wydanie odpisu lub zaświadczenia o stanie cywilnym.

Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński odbywa się wyłącznie w obecności osób zawierających małżeństwo i świadków.

W każdym Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie kraju można złożyć:

  1. Wnioski o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego
  2. Oświadczenia dot. uznania ojcostwa
  3. Oświadczenia o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa w ciągu 3 miesięcy od uprawomocnienia się wyroku o rozwodzie
  4. Wniosek o zmianę imienia i nazwiska
  5. Wniosek o wydanie zaświadczenia do ślubu konkordatowego
  6. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktów sporządzonych za granicą
  7. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zdolności prawnej i o stanie cywilnym

Zgodnie z art. 125 ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, odpisy wydawane są w terminie 7 dni roboczych, jeżeli wniosek złożono do Urzędu Stanu Cywilnego, który przechowuje akt lub w ciągu 10 dni roboczych w przypadku, gdy akt znajduje się w innym Urzędzie niż ten, do którego wpłynął wniosek o wydanie odpisu.

Wszelkie zapytania proszę kierować drogą telefoniczną lub przez e-mail.

Dane kontaktowe:

  1. Urodzenia - tel. 63 240 12 91 beata.jakalska@konin.um.gov.pl, katarzyna.tomczak@konin.um.gov.pl
  2. Wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego - tel. 63 240 12 95, danuta.szabelska@konin.um.gov.pl, tomasz.cieslak@konin.um.gov.pl
  3. Śluby cywilne - tel. 63 240 12 90, anna.nowicka@konin.um.gov.pl
  4. Zaświadczenia do ślubu konkordatowego - tel. 63 240 11 18, magdalena.raczynska@konin.um.gov.pl
  5. Zgony - tel. 63 240 12 78, katarzyna.tomaszewska@konin.um.gov.pl, sara.broskowska@konin.um.gov.pl

Wróć