Konin. Tu płynie energia > Pierwsze single tracki w Koninie już otwarte

Pierwsze single tracki w Koninie już otwarte

Link do artykułu - Pierwsze single tracki w Koninie już otwarte

Pierwsze w okolicy single tracki powstały w Koninie! 10 lipca prezydent Piotr Korytkowski i jego zastępca Witold Nowak w towarzystwie młodzieży wyruszyli na rowerach na trasy i tym samym oficjalnie oddali je do użytku miłośników jazdy ekstremalnej. Single tracki powstały na osiedlu Zatorze na pokopalnianych hałdach. Ich koszt to prawie 1,4 mln zł.

To istotne wydarzenie dla ludzi aktywnych, nie tylko tych lubiących spokojną jazdę spacerową, ale wybierających trudne, wymagające trasy. Na hałdach na Zatorzu oddajemy trasy rowerowe, popularnie nazywane single track, ku uciesze szczególnie młodych osób, które chcą jeździć w komfortowych warunkach, ale i wyczynowo – mówił Piotr Korytkowski.

Budowa sieci tras rowerowych obejmowała: budowę 8 tras rowerowych z elementami przeszkodowymi wraz z trasą spacerowo-biegową, budowę punktów zbiorczych, wykonania oznaczenia tras (w tym tablice informacyjne), przeprowadzanie wycinki drzew i wykonanie nasadzeń zastępczych. Łączna długość tras to 2,7 km.

Ten teren miał potencjał już wcześniej. Tylko, żeby jeździć bezpiecznie, trzeba mieć bezpieczne trasy – mówił Witold Nowak, który jest zapalonym rowerzystą. Apelował, szczególnie do młodych osób, by na trasy wyruszali przygotowani. – Nie wyobrażam sobie, żeby byli bez kasków, ruszyli od razu na najtrudniejsze trasy. Warto je zobaczyć, przetestować, pomału przejechać – wyjaśnił Witold Nowak. A takich tras – jak mówią rowerzyści - nie ma w promieniu 70 km od Konina.

Wykonawcą robót budowlanych była firma uznanego w branży Arkadiusza Perina AREK BIKE CAMP. To trener i selekcjoner polskiej kadry DH, a także jeden z trenerów Mai Włoszczowskiej. Brał udział w Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku oraz w wielu zawodach rangi mistrzostw Europy i świata oraz pucharu świata.

O potencjalne tych terenów mówi też Jakub Piasecki -  rowerzysta, społecznik, który razem z Maciejem Nowakiem i Radosławem Merdzińskim aktywnie uczestniczył w tym projekcie. Najpierw został on bowiem zgłoszony przez Macieja Nowaka do Konińskiego Budżetu Obywatelskiego (KBO) koordynowanego przez Centrum Organizacji Pozarządowych. Ze środków KBO przeznaczono na to zadanie 88 000 zł, dzięki czemu sfinansowano dokumentację inwestycji. Za cały proces inwestycyjny, na który z miejskiego budżetu wydatkowano 1 390 475,80 zł, odpowiadał natomiast Wydział Rozwoju i Inwestycji.

– To jest pierwszy etap. Czy będzie drugi? To pewnie zależy od tego, jak uda się nam wypromować i zachęcić mieszkańców i nie tylko do tych tras – mówił Jakub Piasecki. – Bez młodzieży i ludzi, którzy będą tutaj chcieli jeździć, ten projekt się nie powiedzie. Dlatego ważne, żebyśmy o tych hałdach, zwałkach myśleli kompleksowo – dodał.  

Inwestycja rozpoczęła się we wrześniu 2023 i zakończyła w czerwcu tego roku.

Dane techniczne:

Długość tras: 2 758 m
- trasa nr 5 (rowerowa zjazdowa) - 290m,
- trasa nr 6 (rowerowa zjazdowa) - 358 m,
- trasa nr 10 (rowerowa podjazdowa) - 390 m
- trasa nr 12a (rowerowa zjazdowa) – 281 m
- trasa nr 12b (rowerowa zjazdowa)– 511 m
- trasa nr 13 (rowerowa zjazdowa) – 135 m
-  trasa nr 18 (rowerowa zjazdowa) – 530 m
- trasa nr 19 (pieszo-rowerowa) - 263 m

Punkty zbiorcze: (PZ-3, PZ-4, PZ-5) - 3 szt.

Urządzenia przeszkodowe: 106 szt.
- Hopka – 63 szt.
- Banda – 29 szt.
- Stolik – 13 szt.
- Drop – 1 szt.

 

Wróć