Konin. Tu płynie energia > Połączenie Zatorza z V Osiedlem otwarte dla ruchu

Połączenie Zatorza z V Osiedlem otwarte dla ruchu

Link do artykułu - Połączenie Zatorza z V Osiedlem otwarte dla ruchu

Można powiedzieć, że to historyczny moment. Nowe połączenie drogowe Zatorza z V Osiedlem zostało dziś, 10 listopada, częściowo oddane do użytku! Powstało w miejscu, gdzie już ponad 40 lat temu zaplanowano połączenie obu części miasta.

Po 11 miesiącach od rozpoczęcia prac przez konsorcjum Polimex można jeździć południową nitką nowo wybudowanego łącznika ulic Wyzwolenia z I. Paderewskiego. To najdroższa od 13 lat, czyli od czasów II przeprawy, inwestycja drogowa w Koninie. Koszt budowy ulic i wiaduktu, który zrealizowały PKP a Miasto pokryło 2/3 kosztów, to dla miejskiego budżetu wydatek wynoszący łącznie około 85 milionów złotych. Dodajmy, że na tę inwestycję otrzymaliśmy wsparcie w wysokości 30 milionów z Funduszu Dróg Samorządowych.

Dla Miasta to jest duże przedsięwzięcie w wymiarze finansowym, a dla prowadzącego inwestycję Zarządu Dróg Miejskich – inżynierskim. Układ komunikacyjny tej części miasta zmienił się bowiem diametralnie. W ramach robót drogowych zaprojektowano m.in. jezdnię drogi głównej o nawierzchni bitumicznej, rozbudowę, budowę dodatkowych jezdni, rozbudowę skrzyżowań, budowę chodników, ścieżek rowerowych, stanowisk postojowych, kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych.  

Inwestycja jest ukończona w części – tak ja przewidywała to umowa. Dlatego ruch odbywa się póki co południową nitką w dwóch kierunkach. Wszystkie prace ostatecznie zakończą się w przyszłym roku.

Kilka ciekawostek. Do budowy drogowcy wykorzystali:
- 4 002 m3 betonu
- 569,84 t zbrojenia
- 606,99 t stali konstrukcji nośnej obiektu montowanej dźwigiem o udźwigu 200T
- 96 pali wielkośrednicowych fi 800, na których posadowiono obiekt
- nawierzchnia z kostki betonowej 7 650 m kw.
- ustawienie krawężników 6 400 mb.
- masy: SMA 2 193 t, wiążąca 4 386 t, podbudowa 6 580 t
- wykonanie wzmocnienia podłoża 2 045 szt. kolumn CMC, CFA o średniej długości 19 m każda, co daje łącznie 38 855 m kolumn.

 

 

 

Wróć