Projekt realizowany w ramach Programu Edukacja – Komponent III Partnerstwa instytucjonalne na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz kształcenia ustawicznego, w zakresie opracowania i uaktualnienia oferty kształcenia instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego, a także wymiany doświadczeń i dobrych praktyk, organizacji wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców (w tym przypadku Norwegii i Islandii), finansowany z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Projekt międzynarodowy.
Partnerzy projektu
Fundacja Ad Meritum z Warszawy (koordynator)
Miasto Konin i Zespół Szkół Budownictwa i Kształcenia Zawodowego im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Koninie
Miasto Kielce i Zespół Szkół nr 3 w Kielcach
Uniwersytet Łódzki
NORTH Consulting z Islandii
Newschool z Norwegii
Okres realizacji: od 25 maja 2020 do 24 maja 2022 roku.
Wartość projektu: przypadająca dla ZSBiKZ wynosi 179 052,98 zł, w tym dofinansowanie z EOG 136 975,53 zł i z budżetu państwa - 24.172,15 oraz wkład własny 17 905,30 zł. Projekt korzysta z dofinansowania o wartości 222 596 euro, otrzymanego od Islandii, Liechtensteinu i Norwegii w ramach funduszy EOG.
Celem projektu jest opracowanie innowacyjnego modelu nauczania młodych ludzi, aby stali się przedsiębiorcami w dziedzinie przyjaznej środowisku. Grupy docelowe to młodzież w wieku od 16 do 24 lat, jako przyszli przedsiębiorcy oraz nauczyciele, wykładowcy i trenerzy przedsiębiorczości.
Efekty/Działanie: Rozwój zielonej przedsiębiorczości oraz kształtowanie świadomości ekologicznej wśród młodzieży to główne idee, które leżą u źródeł powstania tego projektu.
Młodzież, w ramach projektu, pozna dobre praktyki biznesowe z zakresu zielonej przedsiębiorczości, tzn. działalności , które ograniczają zużycie zasobów odnawialnych do granic ich odtwarzania, zużywają zasoby nieodnawialne w skali umożliwiającej ich stopniowe zastępowanie, eliminują z procesów gospodarczych substancje niebezpieczne, zmniejszają emisję zanieczyszczeń, odtwarzają i chronią różnorodność biologiczną na poziomie lokalnym i narodowym.
Młodzi ludzie dowiedzą się, w jaki sposób te rozwiązania przynoszą firmom wymierne korzyści finansowe, a także te niepoliczalne – w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu.
Uczniowie i studenci będą też brać udział w tworzeniu całościowej koncepcji nauczania w zakresie „zielonej przedsiębiorczości” na poziomie szkoły średniej, a następnie szkoły wyższej, a także w ramach wsparcia edukacji formalnej przez współpracę z trzecim sektorem.
Szkoły i uczelnie otrzymają gotowe narzędzia do wykorzystania w programach edukacyjnych dotyczących przedsiębiorczości i ochrony środowiska.