Umowa na przebudowę mostu na Trasie Warszawskiej podpisana! Wykonawcą jest firma BANIMEX sp. z o.o. z Będzina. Roboty mają potrwać do końca kwietnia 2027 roku.
Koszt przebudowy wynosi 30 802 095,16 zł brutto, 80% tej kwoty stanowi dotacja ze środków rezerwy celowej budżetu państwa. – Wykonamy nowy, czteroprzęsłowy most o konstrukcji nośnej w postaci stalowego rusztu zespolonego z żelbetową płytą pomostową opartą na istniejących żelbetowych podporach – wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie Grzegorz Pająk, który podpisał8 września umowę z wykonawcą. Od strony bulwaru znikną rury ciepłownicze – będą poprowadzone po drugiej stronie, powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, zostaną przebudowane sieci: ciepłownicza, elektroenergetyczna, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie. Długość odcinka objętego pracami to 185 m. Obiekt będzie miał najwyższą w 12-stopnowej skali - pierwszą klasę obciążenia. Na czas robót przewiduje się przekierowanie ruchu pojazdów i pieszych na sąsiadujący, zachodni most. Jednocześnie wprowadzony zostanie tam zakaz ruchu dla samochodów ciężarowych z wyłączeniem komunikacji zbiorowej. Ciężarówki zostaną skierowane na Trasę Bursztynową. – Spodziewamy się utrudnień w ruchu, ale docelowo ta przebudowa zdecydowanie poprawi warunki, płynność, przepustowość na głównej drodze w mieście będącej częścią drogi krajowej nr 92. Dzisiaj obiekt jest w złym stanie technicznym – dodał Grzegorz Pająk, dyrektor ZDM w Koninie.
Jak powiedział prezes firmy BANIMEX Łukasz Zajdler - w tym roku prowadzone będą prace przygotowawcze. Natomiast za kilka miesięcy zaczną się prace rozbiórkowe. – Termin zakończenia inwestycji jest do kwietnia 2027 roku. Mamy taką świadomość, więc postaramy się jak najbardziej z niego wywiązać – zapowiada Łukasz Zajdler.
Przy podpisaniu umowy obecny był poseł Tomasz Piotr Nowak, który wspierał miasto w staraniach o uzyskanie dofinansowania z rezerwy celowej z budżetu państwa. – To nie jest zakończenie prac, tylko ciąg dalszy. Od strony politycznej jest zobowiązanie, żeby kontynuować procedurę, która została pozytywnie zweryfikowana – powiedział poseł.
Prezydent Piotr Korytkowski dziękował wszystkim, którzy pracowali przy tym zadaniu zarówno od strony technicznej, jak Zarząd Dróg Miejskich, jak i przeprowadzając procedurę, w wyniku której Konin uzyskał rządowe wsparcie. Zapowiedział też, że kolejnym krokiem będą starania o remont drugiego mostu – zachodniego z lat 50.
– Początkowo traktowaliśmy te dwa obiekty jako jedno zadanie. Zostało to rozdzielone, może i słusznie, przez decydujących o przyznaniu wsparcia finansowego. Mamy już przećwiczoną całą drogę o ubieganie się przez miasto o środki wprost z budżetu państwa. My, panie pośle, taką drogę będziemy jeszcze raz musieli przejść, ale wiemy, gdzie zapukać i w jaki sposób przygotować dokumentację – powiedział prezydent Korytkowski.