Konin. Tu płynie energia > Trwają kontrole umów na wywóz odpadów komunalnych

Trwają kontrole umów na wywóz odpadów komunalnych

Informujemy, iż zgodnie z obowiązkiem nałożonym ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązki, Urząd Miejski w Koninie kontroluje  nieruchomości niezamieszkałe w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Kontrole prowadzone są na bieżąco przez pracowników Urzędu Miejskiego w Koninie oraz strażników miejskich. Kontrole prowadzone są w terenie, jak i korespondencyjnie.

Kontrolami objęte są nieruchomości niezamieszkałe, na których powstają odpady komunalne w wyniku prowadzenia działalności gospodarczej, czyli m.in. biura, sklepy, lokale handlowe, usługowe, gastronomiczne, zakłady produkcyjne, itp.

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w części nieruchomości zamieszkałej w zabudowie wielorodzinnej, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałych – wówczas należy złożyć stosowne oświadczenie/rozszerzyć zakres deklaracji.

Właściciele/użytkownicy powyższych nieruchomości, którzy pozbywają się odpadów komunalnych i  którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Miasta Konina, zobowiązani są do zawarcia umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcą odbierającym odpady, wpisanym do rejestru działalności regulowanej (rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzony przez Prezydenta Miasta Konina dostępny jest m.in. na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Koninie).

Przypominamy, iż brak posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych oraz dowodów uiszczania opłaty za przedmiotowe usługi zgodnie skutkować może:

  • wszczęciem postępowania nakazującego wykonanie tego obowiązku decyzją administracyjną na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
  • nałożeniem kary grzywny na podstawie art. 10 ust. 2  ww. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Jeżeli dotychczas właściciel/użytkownik nieruchomości niezamieszkałej nie zawarł  umowy na odbiór odpadów komunalnych, zobowiązany jest do niezwłocznego wykonania tego obowiązku.

Dla uproszczenia spełnienia przez właścicieli lub użytkowników nieruchomości niezamieszkałych ustawowego obowiązku, przygotowany został formularz zgłoszeniowy, który po wypełnieniu wraz z kserokopią umowy oraz dowodów potwierdzających jej wykonaniu powinien być złożony w Urzędzie Miejskim w Koninie – Wydział Gospodarki Komunalnej.  Szczegółowych informacji można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej w pokoju 207 przy ul. Wojska Polskiego 2 lub pod numerem tel. 63 240-13-71.

Dokumenty można dostarczyć w następującej formie:

  • osobiście w godzinach pracy urzędu.
  • listownie na adres: Urzędzie Miejskim w Koninie, Wydział Gospodarki Komunalnej, Plac Wolności 1, 62-500 Konin,
  • przesłać skan dokumentów pocztą elektroniczną na adres mailowy: odpady@konin.um.gov.pl

Wróć