Jesienią ma być gotowa nowa strategia Konina. Dzisiaj w PWSZ odbył się drugi warsztat strategiczny, na którym opracowywaliśmy konkretne pomysły. W twórczym spotkaniu uczestniczyło około 100 osób z różnych środowisk. Byli m.in. aktywiści, seniorzy i młodzież, przedstawiciele instytucji kultury, sportu, oświaty, administracji publicznej, lokalnego biznesu.
Podzielony na 13 drużyn zespół uczestników doprecyzowywał koncepcję trzech filarów, na których opierać ma się dokument: Zielona Energia, Energia Ludzi i Zieleń w Mieście. Trzeba było określić dane ilościowe (jeśli np. mają powstać place zabaw – to ile i w jakim czasie), wskazać korzyści wynikające z wprowadzonych do strategii pomysłów. Pojawiły się więc m.in. takie koncepcje, jak: stworzenie 5 stref ciszy, promocja bezpłatnych badań profilaktycznych, z których w 2022 skorzysta co trzecia kobieta, tworzenie ogrodów, w których mieszkańcy będą siać warzywa, sadzić kwiaty, mapowanie miasta pod kątem tworzenia spójnych stref relaksu, sportu i kultury, likwidacja pieców węglowych, stworzenie pasaży pieszych na V Osiedlu, Starówce i Zatorzu czy rozwijanie standardów dostępności.
Po omówieniu wszystkich prezentacji Agnieszka Gołębiowska, kierowniczka Wydziału Strategii i Marketingu Miasta powiedziała: „na tej sali byli dziś właściwi ludzie”. Dodała, że teraz cały materiał będzie analizowany, opracowany pod względem treści i grafiki i jesienią będzie dostępny dla wszystkich.
Praca nad strategią, jak podkreśla Gołębiowska, przebiega na kilku etapach i uwzględnia włączanie lokalnej społeczności we współtworzenie. Odbywa się to różnymi kanałami. Każdy z mieszkańców ma możliwość skorzystać z najbardziej dogodnej dla siebie formy. Etapy prac wyglądają następująco:
Zdjęcia: Anna Małkowicz
