Trwa rozbiórka 70-letniego mostu na Trasie Warszawskiej w Koninie. 11 grudnia wykonawca prac - firma Banimex sp. z o.o. zamknęła ten obiekt dla ruchu samochodowego i pojawiły się tam ekipy budowlane ze sprzętem.
- Prace trwają od momentu wyłączenia mostu z ruchu. Od razu w dniu zamknięcia pracownicy rozebrali bariery energochłonne i zabezpieczające, a także sfrezowali warstwy bitumiczne – informuje dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie Grzegorz Pająk.
W związku z przebudową kierowcy jeżdżą równoległym mostem zachodnim. – Obserwujemy ten odcinek. Ruch odbywa się płynnie, kierowcy odpowiedzialnie stosują się do znaków i ograniczeń – dodaje Grzegorz Pająk.
Przebudowa 70-letniego mostu potrwa do kwietnia 2027 roku. Koszt prac wynosi ponad 30 milionów zł brutto, 80% tej kwoty stanowi dotacja ze środków rezerwy celowej budżetu państwa.
Wykonany zostanie nowy, czteroprzęsłowy most o konstrukcji nośnej w postaci stalowego rusztu zespolonego z żelbetową płytą pomostową opartą na istniejących żelbetowych podporach. Powstanie ścieżka pieszo-rowerowa, zostaną przebudowane sieci: ciepłownicza, elektroenergetyczna, kanalizacja deszczowa oraz oświetlenie. Długość odcinka objętego pracami to 185 m. Obiekt będzie miał najwyższą w 12-stopnowej skali - pierwszą klasę obciążenia. Zgodnie z nową organizacją ruch pojazdów odbywa się dwukierunkowo zachodnią nitką Trasy Warszawskiej. Mogą tam jeździć pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, z wyłączeniem komunikacji publicznej, służb ratunkowych oraz służb miejskich działających na zlecenie miasta. Pojazdy powyżej 3,5 t mogą jechać Trasą Bursztynową (DK25).
- Docelowo dzięki tej przebudowie zdecydowanie poprawią się warunki, płynność, przepustowość na głównej drodze w mieście, która jest częścią drogi krajowej nr 92. Dzisiaj obiekt jest w złym stanie technicznym – mówi prezydent Piotr Korytkowski. Prezydent dodał, że kolejnym krokiem będą starania o remont drugiego mostu – zachodniego.