Konin. Tu płynie energia > Aktywności > Kultura > ELECTRONOT - Festiwal elektroniczny

Kalendarz imprez

Wystawa ilustracji Ka Mochi

Gdzie: Muzeum Okręgowe w Koninie

Kiedy: 2025-09-30 (Wtorek)

Historia dla Obojętnych i Nienawidzących - odc. 2

Gdzie: Inkubator Aktywności Kulturalnej Dom Zemełki

Kiedy: 2025-10-04 (Sobota)

AKADEMIA MĄDREGO WTORKU

Gdzie: Kino Cafe w CKiS-DK Oskard

Kiedy: 2025-10-07 (Wtorek)

LURA Siesta w drodze

Kiedy: 2025-10-14 (Wtorek)

SYMPHO SHOW 2025

Gdzie: Aula im. Jana A.P. Kaczmarka PWSZ Konin

Kiedy: 2025-10-26 (Niedziela)

AKADEMIA MĄDREGO WTORKU

Gdzie: Kino Cafe w CKiS-DK Oskard

Kiedy: 2025-11-04 (Wtorek)

Złodziej kolorów widowisko muzyczne KCK

Gdzie: Konińskie Centrum Kultury

Kiedy: 2025-11-13 (Czwartek)

Złodziej kolorów widowisko muzyczne KCK

Gdzie: Konińskie Centrum Kultury

Kiedy: 2025-11-14 (Piątek)

AKADEMIA MĄDREGO WTORKU

Gdzie: Kino Cafe w CKiS-DK Oskard

Kiedy: 2025-12-02 (Wtorek)

Strona 4 z 4

« Pierwsze Poprzednie 1 2 3 4

ELECTRONOT - Festiwal elektroniczny

-

Idzie nowe – 1. Festiwal ElectroNOT – BOKKA, RYSY, Skalpel, Boarding Pass

 

Festiwalowe lato zakończone? Nic bardziej mylnego! W dniach 14 i 15 października w klubokawiarni CKiS-DK Oskard (lub inaczej NOT) zagości pierwsza odsłona Festiwalu Elektronicznego ElectroNOT.

 

W zeszłym roku w ramach elektronicznego brzmienia zagrali w naszym cyklu tacy artyści jak Zamilska, Baasch czy Bluszcz. W tym roku postanowiliśmy skumulować siłę elektronicznych wykonawców i w dwa jesienne wieczory będziemy gościć na naszej scenie takie składy jak: Skalpel, Rysy, BOKKA czy Boarding Pass.

 

Festiwalowi towarzyszyć będzie streetartowa wystawa konińskiego artysty Karola Drzewieckiego.

 

Karnet dwudniowy 120 zł, do kupienia w kasie CKiS DK Oskard oraz na www.ckis.konin.pl

 

14 października

 

Boarding Pass

Boarding Pass to DJ i producent a przede wszystkim muzyk. Wywodzi się ze sceny indie rockowej, na jakiej grał wcześniej. Opiera swoje sety na stylistyce minimalowej i tech-housowej, dogrywając czasem do tego dźwięki gitary. Rezydent Schronu, uczestniczył czynnie w wielu lokalnych festiwalach. W przeciągu niezwykle intensywnych lat grania miał okazję zagrać na imprezie z takimi artystami jak: VSK, NTFO, Ruede Hagelstein, NTO czy Claptone. Razem z Theo Kojakiem tworzą duet KOREA.

 

BOKKA

Są jednym z najbardziej niesamowitych zjawisk na polskiej scenie nie tylko ze względu na to, że nie wiadomo kim są. Twarze skrywane pod maskami to tylko wstęp do niezwykłej opowieści o tytule BOKKA – opowieści o zespole, który nie potrzebował imion i nazwisk, by stworzyć unikatową nie tylko w skali rodzimego rynku tożsamość. Mają na koncie 4 świetnie przyjęte albumy, 2 nominacje do Fryderyków, a ich twórczość polecało wiele zagranicznych mediów, w tym magazyn Pitchfork, dzięki czemu koncertują również poza granicami kraju. W 2022 BOKKA powróciła w zupełnie nowej odsłonie prezentując tajemniczy i apokaliptyczny album „Blood Moon”.

Pojawiając się niemal znikąd za sprawą zaprezentowanego w 2013 r. numeru „Town Of Strangers”, który narobił szumu wśród rodzimych i zagranicznych dziennikarzy, BOKKA stała się nowym, jasnym punktem na mapie polskich zespołów. Pierwszej płycie zamaskowanej formacji nie szczędzono zachwytów zarówno w kraju, jak i za granicą – wystarczy wspomnieć o pochlebnej recenzji od Pitchforka, jednego z najważniejszych opiniotwórczych portali muzycznych świata. Niebanalne podejście do tworzenia wizerunku i muzyki, wykorzystywanie nietuzinkowego, często składającego się z przypadkowych przedmiotów instrumentarium, szybko stało się znakiem rozpoznawczym BOKKI. Potencjał grupy błyskawicznie dostrzeżono poza granicami ojczyzny, co skutkowało zagraniem na scenach najważniejszych imprez w Europie, m.in. brytyjskiego The Great Escape, czeskiego Colours of Ostrava, niemieckiego Reeperbahn czy holenderskiego Eurosonic, a następnie w klubach w Brukseli, Pradze czy Budapeszcie.

Drugi krążek „Don’t Kiss And Tell” (2015) powtórzył sukces poprzednika, otrzymując nominację w kategorii „Album roku elektronika i alternatywa” w plebiscycie Fryderyków, jednych z najważniejszych nagród polskiego przemysłu muzycznego. Z nowym materiałem zespół zagrał koncerty zarówno w Polsce, jak i za granicą. Konsekwentnie trzymając się anonimowego, tajemniczego wizerunku i nieoczywistego podejścia do tworzenia oraz promowania swojej muzyki, BOKKA stała się jednym z najbardziej popularnych zespołów polskiej sceny alternatywnej.

Trzecia płyta „Life On Planet B” (premiera 20 kwietnia 2018 r.) przyniosła jedne z najczęściej słuchanych singli zespołu„In Love With The Dead Man” i „Secret Void” oraz kolejną nominację do Fryderyka („Album Roku Alternatywa”). Materiał powstał w Little Studio oraz Custom 34 przy współpracy z Danielem Walczakiem (wcześniej czuwał nad płytami m.in. Dawida Podsiadło). Za miks materiału odpowiada Daniel Walczak, Rafał Smoleń oraz sam zespół, który zwraca uwagę na pozytywną atmosferę w czasie sesji nagraniowych oraz świetne warunki do pracy. Płyta została zmasterowana w studiu Stardelta w Wielkiej Brytanii.

Część utworów z trzeciego albumu ukazała się także w zremixowanych wersjach na EPce „Satellites Of Planet B”, do której BOKKA zaprosiła zagranicznych artystów takich jak Dave Pen z Archive, The KVB, czy NOEP.

W marcu 2020 r. ukazała się EPka pt. „Roll Down The Hill” zawierająca 5 nowych, odważnych wersji przebojów „Bang Bang” (Nancy Sinatra, 1966), „Love Will Tear Us Apart” (Joy Division, 1980), „Daydreaming” (Radiohead, 2016) oraz dwie, zupełnie nowe aranżacje utworów BOKKI znanych z poprzednich płyt zespołu: „Too Far, Too Close” („Don’t Kiss And Tell”, 2015) i „Take My Hand” („Life On Planet B”, 2018)  

25 lutego 2022 r. na rynku zadebiutowała czwarta płyta zespołu pt. „Blood Moon”. Album, stworzony na podstawie scenariusza filmowego zabiera słuchacza w fikcyjną podróż do dnia końca świata. Filmowa aura pozwoliła przenieść się zespołowi w nowe rejony i wykorzystać m.in. brzmienia orkiestrowo-symfoniczne, flety, klarnety, oboje czy fagoty.

Pieczę nad płytą sprawował uznany producent Bogdan Kondracki, odpowiedzialny za sukcesy wielu polskich artystów, m.in. Dawida Podsiadło, Ani Dąbrowskiej, czy Moniki Brodki. Za koncepcję wizualną wydawnictwa odpowiada Jakub Guzik.

 

15 października

 

RYSY

Warszawski duet RYSY tworzą producenci Wojtek Urbański oraz Łukasz Stachurko. Ich muzyka to wypadkowa progresywnych tanecznych rytmów zbudowanych na kanwie niezwykle melancholijnych, a jednocześnie chwytliwych melodii.

Premiera debiutanckiego singla „Ego” (z gościnnym udziałem Justyny Święs) odbyła się 4 maja 2015 r., a już 4 września – nakładem niezależnej wytwórni U Know Me Records – ukazał się debiutancki longplay „Traveler”. Dotychczasowy dorobek wydawniczy zamyka „Father” EP z 30 grudnia 2016 r., zawierający utwory „Father” oraz „Crystal Love”.

Od początku swojej działalności zespół skupiał się mocno na aktywności koncertowej. Duet gościł na największych polskich festiwalach (m.in. Open’er Festival, Tauron Nowa Muzyka, Audioriver czy Off Festival) a skład koncertowy był często poszerzany o wokalistów, którzy pojawili się na płycie „Traveler” (Justyna Święs, Baasch i Piotr Zioła).

RYSY szybko zdobyły uznanie w świecie polskiej muzyki alternatywnej. W 2016 r. duet nagrodzono statuetką „Odkrycie Roku” magazynu Muno, „Zespół Roku” magazynu Aktivist (plebiscyt Nocne Marki) oraz nominacją do nagrody Fryderyk w kategorii „Debiut Roku”. Pomimo tych sukcesów zespół zawiesił działalność 30 stycznia 2017 r. Reaktywacja nastąpiła 31 grudnia 2020 r. wraz z premierą singla „4GET” – tytułowego utworu z albumu, który ukazał się na wiosnę 2021 r. Na nowym materiale artyści idą o krok dalej pod względem przestrzenności, głębi i emocjonalnego przekazu zawartego w ich muzyce. Album „4GET” jest pełen masywnych basów i pompujących bębnów zanurzonych w charakterystycznej dla duetu melancholii. Za wydanie płyty odpowiedzialna jest nowo powstała oficyna Dyspensa Records.

 

Skalpel

Skalpel od lat łączą inspirację lokalną jazzową tradycją z fascynacją możliwościami nowej elektroniki. Pierwsze dwa wydawnictwa duetu: „Skalpel” i „Konfusion” nagrane dla wytwórni Ninja Tune, zaowocowały znakomitymi recenzjami w prestiżowych tytułach muzycznych: od NME, przez Pitchfork, The Wire po DJ Magazine i koncertami na całym świecie. 

Płyty z katalogu Ninja Tune zaliczane są dziś do klasyki jazztroniki, zaś kolejne „Transit”(2014) i „Highlight” (2020) to wyśmienita aktualizacja i modyfikacja unikalnego analogowo-cyfrowego brzmienia duetu. Ta ostatnia pozycja na świecie ukazała się we współpracy z kultową oficyną !K7 Records (m.in Tosca, Tricky). Towarzyszyło jej cyfrowe wydawnictwo z remiksami autorstwa Hani Rani, Catz’ n Dogz i Hatti Vatti.

Albumy Skalpela trafiały na polską listę bestsellerów Olis (ostatni „Highlight” z 2020 r. na miejsce 13), zaś winylowe edycje wykupują kolekcjonerzy z najdalszych zakątków globu. W serwisach cyfrowych ich utwory mają miliony odsłuchów na całym świecie (w samym Spotify ponad 25 mln streamów). 

Laureaci takich nagród jak Paszport Polityki, Człowiek ze Złotym Uchem, Wrocławska Nagroda Artystyczna, wyróżnieni nominacjami do Fryderyka jak i  BBC Gilles Peterson Award.

 

Wydarzeniem towarzyszącym Festiwalowi jest wystawa konińskiego artysty Karola Drzewieckiego pt. „Są takie oczy, które nie śpią w nocy”. Można ją oglądać od 14.10 do 13.11.2022 r.

 

Co się stanie, jeśli street art przeniesie się na płótno? Naturalnie istnieje ryzyko, że pozbawiony naturalnego środowiska miejskich, tętniących życiem ulic - straci on cały swój autentyzm. Obrazy Karola Drzewieckiego udowadniają, że w istocie wcale nie musi tak być. Wręcz przeciwnie, umiejętne połączenie współczesnej stylistyki z klasycznym medium, jakim jest malarstwo, pozwala artyście osiągnąć nową, niezwykle intrygującą jakość w sztuce.

 

„Malarstwo stanowi dla mnie bardzo intymny zapis własnej ekspresji. Poprzez sztukę wyrażam poglądy na otaczającą mnie rzeczywistość, rejestruję stany emocjonalne i inspiracje, badam możliwości, jakie daje artyście forma i kolor. Kodując w obrazach własne doświadczenia, zachwyty, przemyślenia i uczucia, pozwalam widzowi wejrzeć w moją wrażliwość. Fascynują mnie wszelkie formy dynamiki w  malarstwie, począwszy od sposobu realizacji dzieła, poprzez jego tematykę, na stylistyce kończąc. Niezwykle inspiruje mnie możliwość rejestracji pełnej, żywej ekspresji na statycznym płótnie, dlatego też często sięgam po malarski motyw ujętego w ruchu organizmu o skomplikowanej motoryce. Interesuje mnie również dynamika w  formalnym wymiarze, która znajduje wyraz w stylistyce dzieła”.

 

Karol Drzewiecki (ur. 1987 r.) malarz, Absolwent Wydziału Grafiki i Komunikacji Wizualnej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Finalista 5. edycji Międzynarodowego Projektu Artystycznego PincPonc „A Day on Earth”. Uczestnik wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych zarówno w Polsce, jak i na terenie Europy. Rekordzista 18. Aukcji Młodej Sztuki w domu aukcyjnym DESA Unicum (2012 r.). W swojej malarskiej twórczości umiejętnie łączy estetykę street-artu z pop-artem. Za pomocą sztuki Drzewiecki nie tylko podejmuje aktualne, angażujące go tematy społeczno-kulturowe, ale również bada wzajemne relacje form i kolorów zestawionych ze sobą na płótnie w rozmaitych konfiguracjach. Jedną z najważniejszych inspiracji artysty jest dynamika i ruch, zarówno w kontekście tematu przedstawienia malarskiego, jak i ekspresyjnej stylistyki dzieła.

Lokacja: CKiS - DK Oskard w Koninie, Aleje 1 Maja 7a

Wróć

9