Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
Straż Miejska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Straży Miejskiej.
Data publikacji strony internetowej: 23.07.2015. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 27.03.2025.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
pliki graficzne nie posiadają opisów,
brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,
brak możliwości obsługi strony za pomocą klawiatury,
brak możliwości zaznaczenia i/lub podświetlenia linków,
Wyłączenia:
zdjęcia zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej - brak opisów
filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 29 marca 2021.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 marca 2025.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Gilewski:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Numer telefonu 63 240 10 51.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Sekretariat Prezydenta Miasta Konina
adres: Plac Wolności 1 62-500 Konin
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dostępność architektoniczna Siedziba Straży Miejskiej w Koninie znajduje się przy ulicy Przemysłowej 2. Jest to obiekt należący do Komendy Miejskiej Policji.
Do budynku prowadzą 2 wejścia.
Dostępne wejście dla osoby na wózku, to główne wejście do gmachu Policji. Do wejścia prowadzi pochylnia. Następnie osoba na wózku (lub z wózkiem), chcąc dostać się do Straży Miejskiej, powinna korytarzem przedostać się do windy. Straż Miejska jest na 4., ostatnim piętrze.
Winda jest starego typu. Planujemy jednak, wspólnie z Komendą Miejską Policji, wymianę jednej windy na nowoczesne i dostępne urządzenie.
Od strony południowej do wejścia prowadzą schody. Schody w budynku nie są kontrastowo oznakowane. Korytarze są szerokie i można się nimi dostać do każdego pomieszczenia.
Na 4. piętrze są toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma oznaczeń dotykowych, tyflomap oraz głosowego systemu naprowadzającego.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami są na głównym parkingu. Jeśli jesteś osobą na wózku, zaparkuj samochód w okolicy baru „Kuchcik”, ponieważ tylko z tego miejsca dojedziesz do głównego wejścia.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Urzędzie Miejskim jest tłumacz polskiego języka migowego (PJM), z którego usług można skorzystać w godzinach pracy urzędu. Możesz zgłosić wcześniej potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza.
W biurze Straży Miejskiej nie ma pętli indukcyjnych.
Administratorem danych osobowych jest Komendant Straży Miejskiej w Koninie
ul. Przemysłowa 2., 62-510 Konin, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel.: 63 2401 174
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..p, tel. 63 2401 177. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań ustawowych Straży Miejskiej na podstawie na podstawie. art. 10 ust 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1795) i art. 22 Ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 125) oraz art. 6 ust.1 pkt a/b/c/d/e RODO;
Osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów. Możemy przetwarzać m.in. do celów rekrutacji, udziału w zajęciach organizowanych przez Straż Miejska (konsekwencją nie podania danych danych osobowych może być, brak możliwości osiągnięcia celu procesu przetwarzania wskazanego, np. brak możliwości udziału w szkoleniu);
Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy m.in. w związku z realizacją zawieranych umów na usługi wykonywane na rzecz Administratora (konsekwencją nie podania danych jest brak możliwości zawarcia i realizacji umowy);
Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze np. podjęcia działań wiązanych z zadaniami ustawowymi Straży Miejskiej, w celu realizacji procesu przyjmowania i koordynowania rozpatrywania skarg i wniosków wpływających do Straży Miejskiej (konsekwencje związane z niepodaniem danym zostały określone w przepisach szczególnych);
Przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej. Przede wszystkim działania związane z sytuacjami zagrożenia życia lub zdrowia np. dane osób wymagających pomocy, dane osób zaginionych;
Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. Zgodnie z zadaniami ustawowymi Straży Miejskiej np. ochrony środowiska, pomoc bezdomnym (konsekwencje związane z niepodaniem danym zostały określone w przepisach szczególnych).
ODBIORCY DANYCH
Dane osobowe nie są udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWEJ
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do osiągnięcia celu procesu przetwarzania wskazanego w pkt 3 oraz terminów przedawnienia roszczeń wynikających z przepisów prawa, nie krócej niż okresy zgodne z kategoriami archiwalnymi, o których mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo:
do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych;
jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego -Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna, że przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
PROFILOWANE
Przetwarzanie danych nie podlega zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji (profilowaniu).
W związku ze zbliżającym się okresem „grzewczym” przypominamy, że strażnicy miejscy są upoważnieni przez Prezydenta Miasta Konina do kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska i na podstawie art. 379 ust. 1-3 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. „Prawo ochrony środowiska” (Dz. U. Z 2001r. Nr 62 poz 627 z poźn. zmianami) strażnicy są upoważnieni do wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren nieruchomości, obiekt lub ich części, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godzinach od 6.00 do 22.00 na pozostały teren, przeprowadzania badań lub innych czynności kontrolnych, żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego oraz żądania okazani dokumentów i udostępniania wszelkich danych mających związek z problematyka kontroli.