Budowa zintegrowanego systemu dróg rowerowych OFAK w Mieście Konin i Gminie Kramsk
Projekt realizowany jest w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 3: Fundusze europejskie dla zrównoważonej mobilności miejskiej w Wielkopolsce, Działanie 3.2 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT
Tytuł projektu: Budowa zintegrowanego systemu dróg rowerowych OFAK w Mieście Konin i Gminie Kramsk
Wartość całkowita: 19 632 906,60 zł, w tym:
Wydatki kwalifikowane: 5 857 720,00 zł
dofinansowanie 70% - 12 043 280,68 zł
wkład własny 30% - 5 823 605,01 zł
Wydatki niekwalifikowane: 1 766 020,91 zł.
Okres realizacji: od 1.06.2023 r. do 30.06.2026 r.
Grupa docelowa: mieszkańcy miasta Konina i Gminy Kramsk
Cel główny projektu: szersze wykorzystanie niezmotoryzowanego transportu indywidualnego, ochrona środowiska naturalnego z uwzględnieniem zmniejszonej emisji hałasu oraz substancji zanieczyszczających, dostosowanie przestrzeni publicznej do potrzeb mieszkańców, w tym osób z niepełnosprawnościami lub osób z ograniczoną możliwością poruszania się, oraz poprawa bezpieczeństwa w czasie podróży zarówno osób korzystających z miejskiej komunikacji publicznej, jak i innych uczestników ruchu ulicznego.
Cele szczegółowe:
Promowanie zrównoważonego transportu
Poprawa jakości życia mieszkańców
Bezpieczeństwo i infrastruktura
Wsparcie gospodarki zeroemisyjnej
Przystosowanie do zmian klimatu
Efekty/ rezultaty projektu:
Dzięki realizacji projektu, mieszkańcy Konina i Gminy Kramsk będą mieli możliwość korzystania z alternatywnych środków transportu, co wpłynie na zmniejszenie ruchu samochodowego, a w konsekwencji obniży emisję hałasu i substancji zanieczyszczających powietrze.
Wzrost liczby użytkowników rowerów oraz pieszych przyczyni się do redukcji emisji spalin. Projekt zakłada budowę nowoczesnych dróg pieszo-rowerowych, które będą zintegrowane z istniejącą infrastrukturą drogową oraz transportem publicznym, to rozwiązanie umożliwi sprawną i bezpieczną komunikację między różnymi częściami Miasta i Gminy. Projekt jest również ukierunkowany na dostosowanie przestrzeni publicznej do potrzeb wszystkich mieszkańców, w tym osób z niepełnosprawnościami oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się. To przyczyni się do poprawy jakości życia mieszkańców, umożliwiając im bezpieczne i komfortowe przemieszczanie się. Nowe drogi pieszo-rowerowe będą zaprojektowane tak, aby minimalizować ryzyko wypadków i kolizji, co zwiększy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych, rowerzystów i kierowców. Inwestycja ta ma na celu nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale także promowanie zdrowego trybu życia poprzez zachęcanie mieszkańców do korzystania z rowerów i spacerowania.
Realizowane działania:
Miasto Konin – refundacja kosztów związanych z budową kładki nad Kanałem Ulgi z wyspy Pociejewo do prawobrzeżnego Konina wraz z budową ścieżki rowerowej i infrastrukturą towarzyszącą, działania promocyjno-edukacyjne, zarządzanie projektem,
Gmina Kramsk - budowa drogi rowerowej przy drodze powiatowej Grąblin- Anielew, działania promocyjno-edukacyjne, zarządzanie projektem.