Kopalnia kompetencji – rozwój edukacji gimnazjalnej na terenie K OSI
Projekt realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 -2020, Oś Priorytetowa nr 8. „Edukacja” działanie 8.1: „Ograniczenie i zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki szkolnej oraz wyrównanie dostępu do edukacji przedszkolnej i szkolnej”, Poddziałanie 8.1.2. „Kształcenie ogólne – tryb konkursowy”, finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego
Projekt realizowany jest w ramach partnerstwa: Powiat Koniński – Partner wiodący.
Partnerzy projektu - szkoły będące jednostkami organizacyjnymi Miasta Konin tj.:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Zofii Urbanowskiej w Koninie,
Szkoła Podstawowa nr 15 im. Polskich Olimpijczyków w Koninie,
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Adama Mickiewicza w Koninie,
Szkoła Podstawowa nr 12 im. S. Moniuszki w Koninie,
Zespół Szkół Górniczo –Energetycznych im. S. Staszica,
Szkoła Podstawowa nr 7 w Koninie,
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Koninie.
Pozostałe szkoły - partnerzy: Szkoła Podstawowa im. Gen. S. Bema w Starym Mieście, Szkoła Podstawowa im. Bolesława Prusa w Liścu Wielkim, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Żychlinie, Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Brzeźnie, Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Krzymowie, Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Sławsku, Zespół Szkolno- Przedszkolny w Rzgowie, Publiczne Gimnazjum im. Ireny Sendler w Kramsku, Szkoła Podstawowa im. Papieża Jana Pawła II w Wysokiem, Szkoła Podstawowa im. Juliusza Słowackiego w Golinie, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kazimierzu Biskupim, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Ślesinie.
Okres realizacji: od 1 września 2017 r. do 31 lipca 2019 r.
Wartość całkowita: 3.593.167,11 zł, w tym dofinansowanie 3.413.508,75 zł i wkład własny 179.658,36 zł.
Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji uczniów i nauczycieli poprzez rozwój u uczniów kompetencji kluczowych, objecie uczniów ze specjalnymi potrzebami, doposażenie 19 szkół w pracownie przyrodnicze, rozwój kompetencji i kwalifikacji u nauczycieli oraz organizację zajęć specjalistycznych i doradztwa edukacyjno- zawodowego dla 2273 uczniów.
Efekty/ Działanie:
organizacja zajęć rozwijających kompetencje kluczowe u 1380 uczniów prowadzonych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów,
doposażenie 18 szkół i 1 Specjalny Ośrodek w pracownie przyrodnicze do przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów,
wsparcie indywidualne uczniów poprzez organizację zajęć specjalistycznych i wyposażenie szkoły w specjalistyczny sprzęt,
wsparcie 168 nauczycieli w formie studiów podyplomowych i szkoleń,
doradztwo edukacyjno-zawodowe, polegające na indywidualnym doradztwie (IPD) dla 2273 uczniów i wyposażeniu stanowiska doradcy zawodowego